Monday, April 25, 2011

Rembau's Digitalization (intro)






Pilihanraya menjelang tiba. Sungguhpun SPR belum mengumumkan siapa yang bakal bertanding, aku mesti mula berkempen dari sekarang. Jika calon yang bertanding menggunakan wang ringgit, pengaruh dan janji yang belum pasti tertepati sebagai alat dalam kempen mereka, aku cuma ada idea. Tapi aku juga ada Facebook, Youtube, blog, twitter, dan forum, dan YM dan lain-lain media sosial yang percuma. Dan dengan semua ini, aku nak masuk bertanding sebagai Undang Rembau yang baru.

Tunggu!

Korang gelakkan aku sebab kau cakap title Undang mana ada pertandingan? Ia ditentukan oleh mesyuarat atau undian komponen yang membentuk Undang tersebut? Kau cakap aku tak tau asas negeri sendiri? Kau silap. Betulkan diri kau. Dah? Kita sambung.

Manifesto aku mudah: Jika aku jadi Undang, aku akan DIGITALkan REMBAU. 
Secara asasnya, digital bermakna satu (1) atau kosong (0).






bersambung


No comments:

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails