Tuesday, November 16, 2010

Atan dan Abu (terperangkap dalam hujan)


Aku bersyukur
Aku bersyukur walaupun aku sedang terperangkap di bus stand ini di dalam hujan
Memerhatikan saja masa yang cuba kukejari
Berlalu pergi

Umpama MPV-MPV dan kereta-kereta yang meluncur laju di depanku ini
Mereka tak nampak aku di bus stand ini
Aku kesejukan ke
Aku keseorangan ke
Kerana mereka juga dalam gabrak mereka
Cuba lari dari hujan yang melanda

Biasanya time time camni aku akan menyumpah-nyumpah
Aku akan merungut-rungut
Pada sapa pun aku tak tau
Kononnya hidupku sungguh cibai
Kononnya hidupku sangat susah
Aku tak suka tersekat sebegini tak dapat buat apa-apa
Dan biasanya aku akan redah ajer...


Tapi kalini
Dalam saat ini
Semua itu tidak berlaku
Aku tenang dengan masa yang berlalu
Tah kenapa aku mau berenti pulak harini

Aku pasrah
Aku mengalah
Jika basah ialah takdir untukku,
Aku rasa kalini aku nak tunggu...
Hingga sampai masa aku

No comments:

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails