Monday, October 4, 2010

Aku Tahu Kau Mendengar


Wahai Tuhan
Dengarlah rintihan
Di saat tiada siapa yang mempedulikan
Makhluk ini telah sedar akan kesalahan
lalu tunduk sujud menyembahMu
Meminta di ampunkan

Kau Maha Kaya
Kau Maha Agung
Kau lah yang mengampunkan
Semasa Adam tersalah makan
Kau lah yang memberi jalan keluar
Kepada Yunus yang di dalam perut ikan
Kau mikrajkan Isa
Dari kaumnya yang dalam kesesatan
Dan Kaulah yang menciptakan Muhammad SAW
Sebagai Nabi akhir zaman

Kaulah Yang Lebih Mengetahui
Apa yang terbaik untuk diri ini
Tetapi Ya Rabb,
Aku cumalah insan
Yang sering dilingkungi kerisauan
Aku lalai dalam kesenangan
Aku mengeluh dalam ujian
Aku mengaku salah
Aku yang tergopoh-gapah
Ampunilah daku, wahai Allah
Selamatkanlah daku
Makhluk Mu yang bersalah

No comments:

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails