Wednesday, July 21, 2010

Steve Jobs dengan Bill Gates


Orang tengah sibuk pasal perpaduan Melayu. Aku suka. Tapi bila orang cerita perpaduan Melayu ialah percantuman antara UMNO dengan PAS, aku jadi blank. Mangkuk ke apa? Di Malaysia, kita beranggap kejayaan manusia ialah dalam agama. Sebabnya telah diterangkan dalam posting terdahulu (Den budak podeh 2).

Umno; sekular. PAS; Islam. So kena pilih PAS,lah. Tapi PAS kena ada plan yang jelas dengan pemerintahan Malaysia kalau nak menangi perhatian rakyat. Dah ada agenda apa nak buat untuk ekonomi, sosial dan politik Malaysia yang macam Madinah ni. Tapi kita semua tahu yang UMNO dan PAS ni pernah bersatu dan membuat gempak di Malaysia satu masa dulu. Tak kisahlah lepas tu ada yang mencibaikan keadaan dengan membuat fitnah dan menyebabkan perpecahan (sebab benda ni memang akan berlaku so takyah nak sedih sangat), tapi kenangkan kembali saat indah melihat MELAYU ni bersatu. Ingat kembali saat lepas solat tu kita dalam satu jemaah mengadap tuhan yang satu dengan rasa kehinaan meminta ampun sebab huru-hara yang kita dah buat sejak kita diangkat menjadi KHALIFAH kat dunia ni dulu. Kenangkan kembali saat kita bermesyuarat bersama-sama demi menjaga keamanan tanah ini, sebab peperangan moden ialah pilihanraya, dan kita tak boleh biarkan KEBENARAN kalah di Tanah MELAYU ini. Kenangkan kembali malam di mana kita mengadap Allah dengan rasa syukur kerana pada saat itu kita merasakan (walau sedetik) apa nikmatnya kalau kita bersatu. Boringlah. Aku malas nak nostalgic ni. Sebagai penggantinya, aku bawakan cerita skizo pasal Steve Jobs dan Bill Gates. Dua manusia yang aku anggap asbab kepada terjadinya boom elektronik dan asbab aku dapat gaji dengan memastikan korang dapat yang terbaik dari transistor kitorang.
Anyway, the moral of the mengarut is that: imagine dunia elektronik sekarang, kalau Jobs dengan Gates masih dalam satu kompeni. Perghh. Mesti kita implant chip dalam daging buntut ke, atau silap-silap; AI...Enjoy. Aku harap korang komen. Kalau tak komen, aku akan lame kan cerita dalam blog ni. Hahahaha.

3 comments:

± said...

bukan x nak komen yg bijak2..haha
tapi bila masuk bab politik, aku jadi cam..blank

aku muslim tapi bukan melayu

resmi manusia..bila 2 org genius yg padat dgn idea dlm kepala otak, akan smpai 1 ketika diorang x kan dpt berkompromi utk suatu keputusan

i tot just that..

Irwan said...

kau muslim tapi bukan melayu? Cam Nik Aziz jerrr.?

anyway, aku pun blank gak bab politik ni..but, no matter how fast I run, it always found ways to catchup with me...

Knowledge is power brader...

Irwan said...

oh ye..lagi satu: bill gate tu bukan genius..dia hanyalah seorang peng exploitasi. Dia dok stuck dgn idea OS Steve sampailah sekarang (ko tengok la Windows dan IE yang dikalahkan oleh anak-anak murid dan fan Steve..belum Steve yg bagi idea lagi)

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails