Tuesday, February 1, 2011

Wali dari Bangi (operasi karkun sejuk 2)



baca dari sini...


Masa tulah kami terjumpa dengan sorang member Atan yang terlibat dengan usaha jugak. Beliau telah berkongsi bahawa setelah mujahadah penat lelah dalam menyempurnakan misi yang diberi, seorang daei mesti menghalusinya dengan bangun malam dan bertahadjud. Beliau kemudian memberikan contoh nama-nama terdahulu yang memang terkenal sebagai orang-orang yang sedikit tidurnya dan kuat amalan malamnya.

Kami bertiga memang terasa benar akan tusukan pilu katakata beliau tu hinggakan tah kenapa, malam tu kami bertiga beriktikaf di sebuah masjid yang ditinggalkan kerana orang kampung baru dapat masjid baru warna biru.

Esoknya masa kami bertiga brekfes kat tepi masjid lepas subuh, kami terserempak dengan karkun sejuk yang kami cari selama ini. Siap dia yang lepak dengan kami serta membelanja dan tapaukan roti canai double untuk Atan dan Abu. Dan seolah sesuatu telah berlaku pada malam tadi kepada beliau, beliau pulak yang tanya bila dia boleh ikut sekali dengan abang karkun naik UFO...

Haaaikkk? Naik UFO? Kenapa semua orang cam dah biasa jer naik UFO? Apsal aku rasa cam aku sorang jer yang baru tau semua ni? Tapi yang membuatkan aku paling teruja ialah pengetahuan bahawa bila kami mengkhususi, maka maknanya kami sedang mengumpul jemaah. Bila kumpul jemaah, maknanya kami akan keluar (sebab dapat misi baru). Kemungkinannya ialah abang karkun dan brader balik dari Tongi bawak takazah. Ntah lah. Aku pun tak tau.

Pepehal pun, tunggu diorang balik dari ijtimak dulu. Dah balik kang baru cerita.


"Ni, apasal pulak lambat benar diorang balik, ni? 
Orang yang naik kapal terbang pun dah sampai lama, dah" kata Atan.

2 comments:

Dark Half said...

abang karkun ngan brader singgah cairo lak kot?

Irwan said...

aku rasa pun cam tu lahh...cayalah..boleh aku post tabligh leak lagi...

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails