Sunday, September 5, 2010

Malam ni malam Last

Malam ni malam 27. Kepada sesapa yang terlepas malam 25 hari tu, korang memang rugi. Aku sarankan korang agar meminimakan kerugian korang dengan catch-up pada malam ni. Malam ni malam Last.

Apa yang korang patut buat? Hahaha. Patutnya korang mulakan dengan bersolat Isya secara berjemaah. Kemudian pastikan korang solat Subuh secara berjemaah jugak. Kepada yang berqiamul lail, aku respek kat korang dan harap2 agar korang selitkanlah doa untuk aku dan sedara mara kita yang lain.

Kalau terlepas jugak malam ni, mka tinggal lah satu lagi malam: Malam Hari Raya. Bila pemegang mohor besar Raja tu umum Raya jer, maka korang niatlah nak bangun malam dan doa kepada Allah sebab malam Raya ialah salah satu malam yang dimakbulkan doa. Hah...Apa lagi? Bagitau sumer orang.

Dan semoga Ramadhan tahun ini memberi sedikit makna kepada kita dalam penghambaan kita kepada Nya. Dan semoga Dia Mengampuni kita semua dan menyelamatkan kita dari fitnah dajjal dan fitnah akhir zaman.

Sekali lagi: Aku benci Hari Raya...

2 comments:

najib said...

benda tu replika hajar aswad eh,kat mana replika tu?

Munafik Besar said...

Tu bukan replika, bro. Gambar pertama tu, frame hajarul aswad yang diperbuat dari emas. Gambar kedua, meletakkan batu ditempatnya.

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails