Saturday, September 4, 2010

Doa si Munafik


Segala puji bagi Allah, Tuhan yang ADA
sama ada aku percaya atau tidak.
Tuan Punya realiti ini dan yang selepasnya
Hakim yang Teliti ketika Pengadilan dilaksana

Aku memohon ampun dan bersujud sembah
aku mengaku akan kesalahanku
Aku biarkan diri ditunggang nafsu
dan memilih untuk mati, dari terus hidup.
Dagingku pemberianMu ku campuri riba
Kelebihan yang kau pinjamkan
aku salahguna
Ampunilah daku, wahai Yang Maha Sempurna
Aku syukuri akan kelemahanku
kerna dengan Nya
Bakalku kenali Kepemurahan Mu.

Ya Azim, aku dan saudaramaraku pada Mu tentulah tiada apa
serta tiadalah apa yang tak terlaksana jika ia 'Kun' dari Mu
Aku bermohon, sampaikanlah salam kami yang kotor ini kepada Penghulu kami, serta bermohon ampun dan keberkatan untuk kedua ibu bapa kami
Ya Rahman. Kembalikanlah semula kuasa kasih sayang seorang ibu kepada seorang anak
Buangkanlah penindasan dan kezaliman terhadap wanita dan kanak-kanak
Dan bimbinglah hati orang miskin dari kekufuran
Kau lebih Mengetahui kesulitan masa INI
Kami bermohon perlindungan dan bimbingan dari MU

Kerana tiada tuhan selain Allah dan Allah Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

3 comments:

Unknown said...

oh paya pedas,teruskanlah entri macam ini ok.ku setia mengikuti

ZAIDAHTUL AKMAL said...

Amin...Ya Rabbal Alamin...

Irwan said...

ok..your wish is my command...
Hari Raya ni aku tau korang kesepian...

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails