Tuesday, July 27, 2010

Interview dengan wali (10)

Mekanik tu keluar dari bawah keta. Dia membetulkan baju dan seluarnya. Kemudian dia check minyak hitam.
"Amenderr, ni bang? Minyak hitam pun kering, haaa?" tanya mekanik tu sambil mengangkat dawai pengecheck minyak hitam tu kepada brader. Brader tersenyum.
"Takpe-takpe. Tukar kabel jer. Dah ke? Berapa sumer?" tanya brader.
"Sumer sekali, seratus lapan puluhlah, bang. Diskaun doplohinggit" jawab mekanik.

"Tima kasih. Bagus kerja awak ni. Semoga Allah curahkan keberkatan dalam rezki awak" doa brader. Aku jeles pulak dengan mekanik ni. Aku sikit punya susah mintak brader bus stand ni doakan aku, mekanik ni dapat senang-senang jer. OK. Aku paham. Aku kena selalu tolong brader. Bila dia kesusahan, aku tolong. Mesti dia akan doakan aku...Hahaha. Aku nak mintak keta Proton Exora full-spec sebijik nak menyenangkan aku mengangkut jemaah yang datang ke markas kami. Nak keluar 3hari pun senang. Best arr kalau ader keta besar. Exora ok arrr.. Tapi orang cakap under powered. Tahlah. Enjin takde kose. Allah yang berkose.

"Kau ni tak habis-habis berangan" cuit brader bus stand.
"Angan-angan tu, permulaan kerja" jawabku dengan penuh ilmu di dada.
"Tapi kau ni angan-angan taik hayammm. Kahkahkah" lawak brader. Aku menoleh kepadanya dan mengejarnya yang sudah mula melarikan diri...Mekanik hanya bercekak pinggang melihat dua ekor mamat berketayap main kejar-kejar dalam workshopnya hujan-hujan ni...

No comments:

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails