Wednesday, March 2, 2011

Ada masa-masa tu...



Ada masa aku semangat
Ada masa aku lemau
Ada masa aku sihat
Ada masa aku sasau

Aku semangat bila kulihat kesungguhan
Budakmuda yang taktau apa-apa
Beria-ia melakukan sesuatu
Yang dah jadi umpama rutin padaku
Aku tumpang semangat mereka
Moga aku juga kembali berjuang
Serajin mereka

Aku lemau bila kulihat perpecahan
Orangtua yang takmau dengar kata
Terlalu keras dalam tak setuju
Hingga yang muda jadi keliru
Aku doa agar jangan jadi cam mereka
Dan berharap agar
Generasi seterusnya 
Lebih baik pula

Aku sihat bila kulihat pertambahan
Jemaah masjid dan jemaah tempatan
Baru syok nak buat usaha
Dapat tambah bilangan kenalan
Dan yang paling best
Ada orang di belakang
Bila aku berjalan di depan

Aku sasau bila kulihat kebencian
Bangsaku yang asyik bermusuhan
Sampai bilakah kita akan terus berputaran
Begini sajakah hingga kemudian?



Ada masanya,
Aku;
Terasa amat buntu

4 comments:

Pena Marhaen said...

kadang-kadang aku pun sama macam kau..

Irwan said...

tapi tuan Marhaen, sejak kebelakangan ini, bukankah frekuensi 'kadang-kadang' itu agak tinggi?

Bimbang laaa

Dark Half said...

frekuensi apa tu?hehe

Irwan said...

frekuensi lemau dan sasau tu...

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails