Thursday, February 3, 2011

Selamat Khamis

Bila semua orang dah sibuk hangkut balik rakyat diorang, 
barulah Malaysia nak gi angkut jugak.
Kalau tidak, selagi takde anak dato', 
takde anak menteri yang tersangkut kat Mesir tu,
 jangan haraplah perkara ni nak bergerak..

Tak menyumbang kepada KPI, ye tak?


7 comments:

± said...

aku rasa sedih giler bila ada org malaysia yg masih berfikiran sempit dan self-centered. dia salahkan rakyat mesir sebab memulakan revolusi sehingga mengancam nyawa rakyat kita di sana. bg aku, itu hak rakyat mesir sbb diorang dianiaya pemerintah. lgpun bkn nyawa rakyat m'sia je terancam, byk lg warnegara luar yg bermastautin kat sana

sepatutnya rasa x puas hati tu bukan ditujukan pada rakyat mesir tapi pada pemerintah kita yg masih teragak2 nak angkut student/rakyat kita kat sana. last2 bleh pulak hantar 5 pesawat TUDM. doakan je semuanya selamat sampai ke sini

Irwan said...

tahapa bendanya orang malaysia ni...

marah tak tentu pasal.

pasal pun tak marah camni

Afiqah1419 said...

taw xpe!! *tibe2* ;p

insya-Allah,semoga semua selamat, aminn =)

Irwan said...

how about the rakyat kat tunisia, dulu?

atau yang kat yaman? jordan?

atau budakbudak tak bekerja yang dok celah ketiak makbapak mereka update blog 4 jam sekali?

eh?

kita cakap pasal apa, tadi?

ummi said...

Salam, jalan jalan kat blog karkun terbaca tajuk ni, terpanggil nak tulis comment. Sebab my friend, close friend, husband dia royal airforce, one of the pilot yg bawak charlie. actually benda benda ni dah di plan awal oleh kerajaan tapi tak di hebahkan oleh sapa sapa, Macam kawan saya tu, sebab suami dia akan pi bawa Charlie walaupun baru 2 hari bertukar semula ke tempat isteri dia, di labuan, sebab sebelum ni dia di subang dan isteri dia guru di Labuan.

Saya tak memihak mana mana jugak tak terlibat dgn mana mana parti politik, tapi orang Malaysia sangat suka akan gossip.

Even oneof our friend yg dah lebih 10 tahun di Mesir cakap, keadaan kat mesir tak lah seteruk yg di katakan, masih terkawal. Pada mereka yg dah lama di Mesir dan tahu sifat org org mesir, faham akan apa yg berlaku dan dia pun tak kalut pun nak balik.

Satu lagi jangan ingat negara lain sibuk ambik rakyat depa senang senang. Saya di UK. Org Uk yg terkandas di Mesir semua kena bayar £300 utk naik flight yg kerajaan UK chartered ambik rakyat dia. Bukan FREE. So, fikir fikirkanlah..Jangan ingat semua tak elok ja..sapa tak dok atas memang tak tau, dah duduk atas..hemmm..bukan senang yg di sangka..

Irwan said...

itu yang orang cakap sokkabar pembohong tu...

Liza @ Adzriel AB said...

moga semua selamat

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails