Wednesday, February 2, 2011

Atan dan Abu (kau miskol, apehal?)


"Hello? Oh? OK-OK-OK"

Abu: Eh, hello? Hello-hello? Hello Assalamualaikum?


Atan: Wa'alaikumussalam.

Abu: Eh, Tan, ni aku ni.


Atan: Hmm. Susah betul nak cakap dengan ko, ni.

Abu: Hehehe. Aku tengah sibuk carik kejer ni, tu yang henfon asyik en gej jer.


Atan: Yelah. Apahalnyer?

Abu: Kau ada balik umah mak, tak?


Atan: Ada, kenapa?

Abu: Mak ada cakap apa-apa tak?


Atan: Takde pulak.

Abu: Mak tak berani nak cakap kat kau kot. Mak kata abah dah empat bulan tak bayar sewa dan tuan rumah dah mintakmintak duit sewa rumah. Siap gertak nak kuncikunci grill pebagai...




Atan:...

Abu: Along pun taknak nak nolong. Dia sejak kawen ni sibuk hengkohkan keluarga dier jer, urusan mak ni takde sapa nak jaga. Kau pun sekali la tolong-tolong menghulur kat mak dan abah tu. Duit abah dah habis bagi pinjam kat Alang hari tu. Eh. Semalam kau ada banyak miskol aku, kenapa?


Atan: Aku ingat nak pinjam duit kat kau, ler...


2 comments:

Dark Half said...

financial problem di mana2. laaaagi mau naik ron97. memang kita tak pakai, tapi sume tu punca nak naik harga barang lagi le tuuuu..gomen optimis sgt kot rakyat m'sia takkan berevolusi cam sedara kita kat sana

Irwan said...

gomen tau, orang malaysia ni hangat-hangat taik ayam jer...

3 hari jer cemas dan huruhara..bila dah kenyang, semua jadi ok balik....

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails