Wednesday, January 26, 2011

Aku mahu jadi orang baikbaik by tukang komen

Semua orang ada perspektif. 
Perspektif yang baik ada titik puncanya



intro:

Pada Mak,
Aku ni seorang anak yang hidup susah.
Dari kecik takdapat hidup sebumbung dengan mak dia,
Dan bapakbapak dia tak berapa pedulikkan dia.

Pada adikadik,
Aku ni seorang yang hampeh.
Belajar tinggi tapi tahapahapa.
A big screw-up yang mengecewakan.
Tapi kena hormat jugak sebab blood is thicker than water.

ok. kita mula;


"Aku mahu jadi orang baikbaik"


Pada mereka,
Akulah mamat tahapahapa.
Yang kejap ada kejap takde.
Sukasuka hilang, sukasuka josh.
Tapi bercakap cam karkun otai gila.

Pada mereka yang lain,
Aku nilah simbolik kemunafikan.
Datang sembayang sensorang bukak kipas buang karan.
Ada masa cam orang Islam ada masa lagi hollywood dari orang kristian
Menjawab bila ditegur, bila mati nak orang tanamkan.

Aku tau

'Yang penting ialah pada: Dia'
Tapi, bukankah SEMUA ini tentang DIA, juga?

Yang bestnya,

Pada mereka mereka pulak,
Aku ni lah simbolik umat akhir zaman
Yang mahu keliru dalam mencari erti kehidupan dan pengertian dalam kehuru-haraan,
Yang mahu mengaku salah bukan kerana kalah,
Yang perlukan sokongan dan teguran hikmah.





Aku mahu mati sebagai orang yang baikbaik
tapi, bukankah realiti aku tadi agak pelik?



hmm?

:o




promo:
perhatikan perangai bloggers-bloggers Malaysia di blog saya yang satu lagi. Sila klik di sini

No comments:

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails