Monday, November 15, 2010

Atan dan Abu (patung)


"Member aku kata kita takleh simpan patung dalam rumah" kata Atan. Abu memandang Atan.
"Kalau mainan budak, boleh. Patung takleh. APptah lagi patung yang melambangkan sesuatu macam patung atas trofi menang bowling, misalnya" jawab Abu.
"Kenapa?" tanya Atan.
"Orang cakap takleh, takleh laa. Sejak bila lak kau mempersoa;kan perintah?" kata Abu bengang. Berkerut keningnya. Nampak berwibawa pun ada jugak.

"Samikna wa atak na" kata Abu lagi.
"BAIK!!" jawab Atan buat suara macam Nobita kartun jepun.

8 comments:

~* chirpy_chummy *~ said...

ya rabbii...giler takot gmb bnd alah ni...aiyoo...kalu bley remove,rs nk remove je...aiyak! X_X

Irwan said...

kalau nak tau, camni lah rupa patung yang di simpan dalam rumah....Malaikat tak masuk, setan yang dalam tandas pun suka main dengan patung tu...Cam cerita Toy Story tu...

Dark Half said...

cam jenglot jer...creepily cute

~* chirpy_chummy *~ said...

isk...takot la rupe diaa....jgn laa smp mimpi2..takottt...

Irwan said...

sebelom tido, basuh kaki dan ngucap smoga kita mati islam dan tak bangun lagi dan buat dosa

Dark Half said...

aku ada sorang kawan pompuan yg suka buat koleksi patung2 kat atas katil.katanya, malam2 dia main belasah2 je patung2 tu...ok, ramai org cakap, kalau budak2 main takpe, kalau org dewasa main pun kira ok kot? adakah patung2 tersebut boleh menghisap darah dan claim nyawa kat kita nanti?

Irwan said...

orang tua pun main patung? Patung aper, tu? Doodoo dolls ker?

pasal patung isap darah tu, tak tau lak aku. Takde kejer der setan dan jin tu nak isap darah kita ni...

Entry ni lebih kepada isu ketaatan. Kita sebagai seorang Islam, yang dah dengar sesuatu hukum atau kelebihan amalan, samada akan taat atau khianat.

Itu jer. Isu larangan simpan patung tu hanyalah medium. Connnntohhhhhh...

Tahap taat yang kita nak ialah tahap "samikna wa ata' na" tu. Tapi taat biarlah dengan akal dan landasan yang betul...

Wallahualam

ateyn said...

ptung ape ney!!scaryy!!!!

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails