Saturday, October 30, 2010

Selamat Hari Sabtu



Sampai sudah di penghujung minggu
dah dapat ke belom benda yang ditunggu-tunggu
Atau dah setel ke belum, hutang yg membelenggu
Apapun, kita tolak tepi dulu
Sebab harini ialah hariSabtu

Hari Sabtu selalunya baik
Dah longgar semula, urat yang terik
Cakap dah slow, nafas turun naik
Sekarang masa nak rilek-rilek
Kita bukak intenet
Blogwalk-blogwalk update-update

Dalam merilek jangan terlupa
Esok dah Ahad, Isnin tu lusa
Jangan ditunda selagi ada masa
Kang last menet, takut terkiamat pula...

Jom renew lesen..


Laa eelaaa
Ha illal LAH!

8 comments:

Idalara said...

Salam
hari sbtu dah hmpir tamat esuk ahad..isnin,selasa rabu khamis jumaat dn sbtu semula..begitulah putaran hari dan hidup kita..muga putaran itu menambahkan amalan kita menuju di sana.

ard said...

hari da ahad.. hehe

Irwan said...

ard: eh? ye lahhh

adilara: semoga isnin depan lebih baik dari isnin kebelakangan ini

Dark Half said...

esok isnin! tidakkkk

Idalara said...

tiada bezanya bgku sbtu ahad atau isnin..
kerana setiap hari aku berada di tempat keja...:)

ijoks2009 said...
This comment has been removed by the author.
ijoks2009 said...

Sekarang sudah penghujung hari ahad,dah nak masuk hari Isnin.
kalau ikut kalender Islam sejak masuk maghrib tadi sudah masuk hari Isnin.

Teringat hadith rasulullah s.a.w.
jika tidak bertambah walau suatu ilmuku dlm sehari,seoalah-olah tidak ada ertinya pancaran matahari pada hari itu.

Terfikir dlm hati,masyaallah hari ini aku kerugian ,sebab hari ini aku tak pernah menghadiri mana-mana majlis ilmu dan x mendengar kuliah walaupun dari cdatau internet.

Irwan said...

salam Idalara, Dark, dan Ijok

Isnin tetap datang, samada kita suka atau tidak. Baik kita pilih untuk menyukainya.

Apa yang saudara Ijok katakan itu sangat benar. Itulah satu-satunya perkara yang saya utamakan (selain mengecheck tahap iman saya) setiap hari..meremang bulu roma saya baca komen saudara Ijok ni...komen ikhlas kot?

Semoga Red Warrior menang di Galas

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails