Thursday, October 7, 2010

Atan dan Abu (Apsal korang berketayap?)



"Apsal korang berketayap?"

Atan:
Abang karkun belikan aku ketayap ni. Dan dia wasiat supaya aku sentiasa pakai ketayap ni atau apa saja dengan niat ikut Baginda SAW. Aku nak tanam rasa minat dan fanatik pada Baginda SAW macam abang karkun. Dan aku nak istiqomahkan pakai ketayap ni.

Abu:
Elleh. Kau ikut abang karkun sebab dia ada magik, kan? Kangrambut kau ikut bentuk ketayap kang, sibuk tak dapat aweklah, saham jatuhlah.

"Kenapa kau pakai ketayap, Bu?"

Abu:
Aku nak cover rambut masa sujud. Lagipun, takyah nak cover rambut kalau berketayap ni.

"Tapi rambut kau nombor 1. Haloooooosssss"

Abu:
Cibai, kau Wan. Kau? Mana ketayap kau?

"Ketayap aku sumernya basuh. Tak kering lagi"

Atan:
Halooooossssss punya alasan.

Abu:
Nah! Ambik ketayap aku ni.

"Ketayap busuk ni?"

Abu:
A'ah. Alang-alang kau basuh ketayap tu, ikram aku sikit. Kasi basuh halooooooosssss, ok?

"?..."

2 comments:

Dark Half said...

the karkun adventures~siri terbaru yg semakin menarik di RTM10
terasa naive teramat...

Irwan said...

kalau kau suka, kau boleh checkout citer2 camni kat label 'wali dari bangi'

Selamat berbaca

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails