Monday, September 27, 2010

Atan dan Abu (Rekrut Wali Baru)

Malam Jumaat minggu lepas, kami (Atan, Abu dan aku) telah ditugaskan untuk menyambut seorang bakl wali baru. Kami gerak awal (dalam pukul 10malam lebih) dan sampai di kawasan beliau lebih kurang pukul 11malam. Tapi kehadiran kami disedari oleh jiran-jirannya. Kami pun ambil keputusan untuk bla dulu takut pemberita datang. Kami lepak kat KLCC layan teh.

Lebih kurang pukul 130pagi Jumaat, kami kembali ke rumah beliau. Namun, sesampainya kami di sana, jirannya memang dah siap tunggu lagi. Bila kami prking jer UFO kat langit atas atap rumah beliau, anak jirannya mula mengambil gambar kami.

"Terpaksalah kita guna Plan B" kata Abu. Plan B? Ada Plan B ke? Aku ingat kita ni A team.
 Atan membuat isyarat dengan tangannya dan dengan tak semena-mena, mamat yang kami nak rekrut tu dah ada kat UFO Atan. Setelah berjaya mengkidnap mamat tu, kami beredar dengan cepat...

Esoknya, dalam akhbar Metro, kisah 3 UFO kami terpampang. Sibbaik kolum nya kecik jer, so takde la publisiti sangat.

"Ni lah sebabnya aku malas nak suruh diorang gi ambik budak tu" kata abang karkun menyindir kami setelah kami sampai di rumah brader.

"Korang ni sapa?" tanya mamat tu blank.

"Jangan risau. Kami bukan alien. Kami cuma nak buat experiment dengan kau. Dah. Tonggeng bagi aku masukkan probe ni" kata Abu melawak. Mamat tu pengsan semula...

5 comments:

Dark Half said...

haha..nice one, bro!

najib said...

jgn risau aku bukan alien,aku ilmuwan internet hahahaha,dtg nak colik ko

Irwan said...

Najibbbbbbbb..lama tak dengar cerita...

Ko jangan asyik nak ambik hati nuffnang jer...

ali said...

ya allah,
terkejut sy baca posting abang yg ni
sy ingatkan yg cerita abang sebelum ni naik ufo hanya gurauan ,
tapi bila sy sampai posting yg ni siap ada keluar metro lagi,
biar betul bang.

Irwan said...

hehehe...skizo tak, ali?

http://akuskizo.blogspot.com/

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails