Friday, July 16, 2010

Wali dari Bangi (1)

Aku pernah kenal dengan sorang mamat ni. Aku kenali dia sebagai abang Karkun. Aku dengar dia ni bekas budak metal. Tapi sepanjang aku kenal dia, tak pernah lekang lebai pakistan kat kepala dia. Mungkin sebab budak tabligh lain mesti cenderung nak pakai putih, tapi dia pakai hitam. Dia amik Kejuruteraan Mekanikal. Kira senior aku lah. Ke hulu ke hilir naik motor C70 cabuk, dengan helmet macam apek jual sayur pagipagi kat kampung aku. Apek! Bayam melah ada kaa?

Apa yang menariknya ialah tentang keramat-keramat abang Karkun ni. Haaaa. Aku kenal dia sebab ada sekali tu, lepas solat asar, aku dok termenung pasal ada masalah sikit. Dia selamba jer keluar dari masjid, senyum kat aku, dan ajak aku pegi minum, nak belanja laktu. Siap aku pau rokok dia lagi. Walaupun kitorang tak borak pun pasal masalah aku, tapi aku rasa lepas lepak dengan dia tu aku jadi tenang dan mudah nak berpikir nak buat apa lepas ni.

Sejak dari tu, hidup aku dah tak sama...

No comments:

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails