Friday, July 16, 2010

Wali dari Bangi 2

Ada sekali tu, aku kena buat assignment dengan abg karkun. Aku tunggu dia kat rumah sewa aku kat Bangi. Lagi setengah jam dia sampai. Aku suka buat kerja dengan dia. Sebab dia punctual. Dan reliable. Tak pernah dengar dalam gosip tempatan pasal dia ni lambat. Sumer puji dan respek punctuality diani. Lagipun, kitorang kena siapkan projek ni cepat. Team member lain macam mangkuk. Sumer main atas angin.com jer. Aisehhh! Baru teringat buku rujukan tertinggal kat dalam keta Ameng. Aku call Ameng. Trut-trut.Trut-trut.
"Meng! Kau katne?"
"Kat umahlaa"
"Kau tolong check lam keta kau ada tak buku saikoloji aku tertinggal semalam? Kat belakang seta kau kot."
"Jap.....a'ah! Ada. Abih camner?"
"Err...aiseh. Aku nak pakai tu..."
"Aku pass kat abang karkun la"
"hah? Dia buat apa kat situ?"
"Dia tolong pasangkan bumper belakang keta aku. Kan semalam kena langgar tu"
"Oh...Haha. Yelah"
"Aku pass kat dia arr"
"K-K-K"

Ok. Masalah setel. Eh? Kalau abang karkun kat sana, pukul berapa pulak dia akan berada di sini? Tak lojik. Ni ada lagi dua ploh minit. Mana sempat nak sampai Bangi kalau bertolak dari Serdang naik motor C70 dia tu?

"Saya dah balikkk!!" Kedengaran suara Kem macam suara Nobita dari bawah. Dia baru balik dari pasar malam kat Seksyen 1. Membawa makanan sebagai bekalan untuk malam ini. Aku turun ke bawah. Kem dikerumuni oleh housemate aku yang lain. Macam kucing kurap jer aku tengok ramai-ramai tak pakai baju berkerumun satu tempat macam tu. Kikiki. Layan kepala plakkk.

"Kata ada musyawarah dengan abang karkun?" kata Kem mengusik. Dia kenyit-kenyit kat Naj. Diorang terkekeh sesama diorang. Sekali lagi: macam cimpanzi pun ada.

"Tu lah." jawab aku.
"Tadi aku nampak dia kat pasar malam"
"Hah?"
"Dia yang belanja ayam sekor tu. Dengan bayam meram tu. Untuk kau, katanya. Dia pesan dia lambat sikit. Sepuluh minit"
"HAH?!"

"Assalamualaikummmm"
"Abang KArkunnnnnn"

Dah sampai dah. Tepat pada masanya. Makin respek aku...

No comments:

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails