Thursday, April 28, 2011

...Zolamna anfusana...



Warning: Semoga yang baik itu menjadi manfaat dan yang buruk itu dikomen kat bawah.


Wahai Allah,
Dengarlah,
Cubaan penipuan
Yang kesekelian kalinya.

Aku mengaku aku berdosa.
Aku melampaui batas.
Aku ditunggang nafsu...

Ya Allah,
Hinanya aku.
Bodohnya aku,
Bantulah aku...

Maha Hebat Engkau yang Maha Mengampunkan walau berkali dimungkiri,
Maha Agung Engkau menaungi tanpa dipinta disaat aku sengaja menjemur diri.
Maha Suci Engkau Ya Allah,
Dari segala kebodohan dan kependek-akalanku terhadap hikmah akan rahmat Mu.

Cuma, Ya Allah,
Aku sepi.
Aku Pilu.
Aku Mengaku.
Kau lah Tuhan.
Akulah mangkuk ayan.
Kau telah memberi peringatan
Akulah yang telah membelakangkan.

Ya Allah,
Ampunkanlah kedua ibubapaku kerana
Melalui mereka ku kenal kasih sayang Mu

Ya Allah, 
Ampunkanlah guru-guruku kerana
Melalui mereka ku kenal Mu

Ya Allah,
Ampunkanlah semua ummat Muhammad SAW,
kerana limpah kurnia kasihan dari Mu.

Ya Allah, sungguhpun kami ditegah mendoakan kesejahteraan orang kafir,
Namun, ya Allah, 

Kami kasihan melihat anak kecil,
Orang tua dan wanita.
Walaupun mereka pergi ke tempat yang lebih baik,
Namun mereka telah pergi tanpa kalimah
Itu saja yang membezakan mereka dari menjadi saudara kami.

Selamatkanlah kami semua ya Allah.
Ampunilah kebodohan, kezaliman, kebusukan kami
Kami hanyalah gumpalan daging yang hancing.
Tiadalah ertinya kami di dunia ini,
Andai Kau biarkan kami terus bergelumang dalam lubang najis.

Ya Allah, Selamatkanlah kami,
Bersihkanlah kami
Dan terimalah kami.
Sesungguhnya kami hanya pengangan yang hanya mampu  menyaksi...

1 comment:

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails