Tuesday, January 25, 2011

Persidangan Parlimen ROH?

Hahaha. Aku sebagai orang REMBAU mengaku SEKARANG MEMANG ADA PERSIDANGAN ROH.
Lebih kurang 2.5 juta ROH dah ke sana dan jumlahnya semakin meningkat...

Bahkan dunia menjoloknya sebagai persidangan ummat Islam kedua terbesar selepas Haji.

Nak tau kat mana?

Tongi, Dhaka, Bangladesh.

Semoga Allah memakbulkan doa KITA SEMUA!

7 comments:

Pena Marhaen said...

bukankah setiap hari ada persidangan roh??hehe..

Irwan said...

huiyoo...care to explain?

kongsi la sikit...

Anonymous said...

Tongi bukan di india, tapi di dhaka, bangladesh. ya Allah sihatkanlah elders2, masyaikh2 kami di nizamuddin, raiwind n kakrail n seluruh alam.. Ameen

Irwan said...

Alhamdulillah Anon, terima kasih kerana betulkan.


Semalam hari mesyuarat...ada apa-apa keputusan yang berkaitan dengan berdakwah melalaui internet yang boleh dikongsikan?

Anonymous said...

Assalamualaikum. Sdikit info mgenai tongi. Tahun ni pertama kali diadakan ijtima sebanyak 2kali. Pertama adalah tarikh 21,22,23 jan. Kedua adalah tarikh 28,29,30 jan. Jumlah kdatangan pertama highpeak seramai 5juta org.. Perhimpunan besar slepas haji n jumlahnya melebihi ijtima raiwind. Angka kdatangan jemaah foreign pada tahun lepas adalah sekitar 130000-140000, n kebanyakannya dihadiri oleh jemaah2 arab. Media bangladesh mngwar2kan ijtima ini dgn gelaran Bishwa ijtima yg bmaksud ijtima international. Yg menyedihkan jumlah pengeluaran jemaah keluar di jalan Allah adalah rendah sekitar 2000 lebih je.

Diumumkan sorg org lama kita yg bergiat sekitar zaman 60an lagi, berasal dark Kuala lumpur, telah meninggal dunia semasa ijtima tersebut. Innalillah, semoga Allah trima beliau sbg golongan yg disebutkan dlm surah attaubah ayat 100.

Semoga Allah terima ijtima kali ini sbg asbab hidayat.. Ameen

Irwan said...

jazakallah, Anon.

Inna lillah...Semoga Allah terima KITA semua juga...

San dsemoga Allah terima mujahadah orang yang keluar dari ijtimak kalini...

Penglipur Lara said...

Mengikut karkuzari yang saya dengar, pakcik 60an itu meninggal dunia sebaik selesai mengambil wuduk. Sebelum menghembuskan nafas terakhir, beliau menjerit dengan kuat " Lailahaillallah, Muhammadur rasulullah".

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails