Wednesday, July 6, 2011

Raja Adil, Raja di Daulat

Daulat Tuanku!
Sekurang-kurangnya ada juga Raja yang belajar dari riot di dunia Arab

Tindakan YDP Agong, Tuanku Mizan, memperkenan Bersih diadakan di Stadium Negara merupakan satu tindakan yang bagus. Tindakan ini pasti membuatkan pihak BN panas bontot. Dan membuatkan rakyat (bukan pembangkang) rasa mereka didengari.

Sama ada baginda akan turun atau tidak, dengar atau tidak, buat sesuatu atau tidak selepas Bersih ni nantik, dah tak relevan. Bahkan, seandainya PR tak menang PRU13 ni nantik pun dah tak penting. Mereka dan kita semua dah capai matlamat kita yakni memperbetulkan BN.
Amat salah jika fikir kita nak jatuhkan BN. Sebabnya, bila BN jatuh, akan ada lagi BN baru yang akan naik. Maka daripada kita jatuhkan, baik kita bersinergi ajer dengan mereka.
Komuter dah extend ke Sg. Gadut. Tak lama lagi ke Rembau pulak!

BN di sini pula bukanlah merujuk secara serkap kepada semua dalam BN tu. Tidak dinafikan, ada juga orang BN yang masih lagi berkhidmat untuk rakyat. Dan orang-orang camni, kita sokong. Kat Negeri sembilan contohnya, aku OK dengan Menteri Besar: Datuk Mohammad. Sejak beliau naik, rakyat Negeri Sembilan mula nampak perubahannya. Dari sudut jalanraya yang semakin ikut standard track drift, ke pemerkasaan institusi MAINS yang lebih proaktif dan mesra orang miskin, sehinggalah ke lego-an beliau terhadap kehendak belia kat negeri ini. Bukan macam KJ atau Saiful Bahri yang sampai sekarang aku tak tau apa kejadahnya diorang ada kat situ (ibu pejabat Umno Rembau pun macam tak terbela jer signboardnya).

Jadi, mesejnya di sini ialah, jangan jadi taksub pada mana-mana parti politik, Jadilah golongan yang berpikir. Dan apabila kita berpikir, kita berpikir sebagai satu jemaah, satu organisasi. 

No comments:

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails