Saturday, May 14, 2011

Subhanallah 4




Jangan kau nak berlagak sebab kau dilahirkan sebagai orang Islam. Dan jangan pulak kau ingat Allah itu tak adil sebab kau dilahirkan sebagai bukan orang Islam. Maha Suci Allah dari segala kelemahan yang kita pikirkan tentangNya. Allah adalah sempurna. Kita ajer yang masih belum memahami kesempurnaan Nya.


Orang Islam jangan ingat kau dah selamat sebab dalam dada kau dah ada kalimat. Bila kau dah diberi kelebihan, paling asas tanda terima kasih seorang hamba ialah menjaganya dengan baik. Kemudian memastikan anak keturunan juga memperolehinya. Tapi takkan sepanjang 80 tahun umur kita ni nak fokus kat diri sendiri dan anak pinak jer? Dah tentulah yang dilahirkan dengan kalimat ini LAYAK untuk menyebarkannya kepada SEMUA yang tidak berkalimat. Bagaikan para sahabat, bila mereka menyatakan syahadah, dan berjanji akan membela Baginda SAW, maka tiada apa lagi yang lebih penting baginya selain Allah dan Rasul. Soalnya, adakah iman yang sama ini yang kita warisi?

Orang bukan Islam pulak jangan pikir Allah itu tak adil. Perjalanan masih panjang. Kalau korang ingat hidup korang susah, sebenarnya, jika dibanding dengan hidup orang Islam, hidup korang ni kira dah tahap syurga dunia dah. Apa taknya. Korang minum arak, zina, riba dan macam-macam lagi dan bila dah mati, korang masih boleh tuding lagi kat orang Islam sebab orang yang dilahirkan Islam tak ajak dan paksa korang masuk Islam. Nampak tak? Allah itu Maha Adil. Jika Allah lahirkan kita sebagai muslim ke, non muslim ke, hewan ke, kulampair ke, semuanya terkandung hikmah di mana dihujung cerita ialah kita semua akan bertasbih kekaguman dengan hebat dan adilnya Allah.

Maka sebenarnya, dua-dua tak selamat...

2 comments:

Fontonk said...

parok kome parok. kemana nak letak muka nnt.

Irwan said...

huh? apo ko ngrut ni fontong?

Lain-lain cerita berkaitan:

Related Posts with Thumbnails